L’Ajuntament de Palma i la Fundació
Agrupació organitzen al Mercat de Santa Catalina la II Gimcana de la Dieta
Mediterrània
- Hi participen els alumnes del Liceu Francès, guanyadors del premi al centre més ben valorat durant aquest curs 2012-13, dins del projecte "L'escola al mercat"
Palma,
14 de maig de 2013.- Demà dimecres 15 de maig tindrà lloc a l'exterior del
Mercat de Santa Catalina la Gimcana de la Dieta Mediterrània, organitzada per
la Fundació Agrupació en col·laboració amb l'Ajuntament de Palma i el projecte "L'escola al mercat".
Els
alumnes del Liceu Francès de Palma participaran en aquesta Gimcana perquè han
guanyat el premi al centre més ben valorat durant aquest curs 2012-13, dins del
projecte "L'escola al mercat". Es preveu la participació en aquesta
jornada d’aproximadament uns 50 infants.
Aquesta
gimcana és un viatge per la dieta mediterrània, un dels models de dieta més
saludables. Durant aquest joc els participants van passant de prova en prova
(tallers de cuina, manualitats i jocs) al mateix temps que aprenen quins són
els valors nutricionals necessaris per a assegurar una bona alimentació.
L'objectiu
d'aquesta gimcana és que els nins aprenguin a elaborar per ells mateixos
receptes culinàries fàcils i saludables, amb fruites i hortalisses fresques i
de temporada, fomentant la seva autonomia com a persones, alhora que es
diverteixen. A més, hi haurà diferents proves i jocs tradicionals amb
l'objectiu de fomentar l'activitat física, atès que tant l'alimentació
saludable com l'exercici físic són hàbits bàsics per a gaudir d'una bona salut
i que s’han d'inculcar des de la infància.
El
projecte "L'escola al mercat" es va iniciar l'any 2009 motivat per diferents
estudis que mostraven com en els darrers anys ha disminuït el consum de fruites
i verdures i ha augmentat el de carn i menjars ràpids, coincidint amb un
augment del sobrepès i l’obesitat en la població infantil i juvenil.
Per a
fer front a aquest problema les institucions participants al projecte (Govern
de les Illes Balears, Ajuntament de Palma, Cambra de Comerç de Mallorca,
Mercapalma, Associació Patronal de Majoristes de Mercapalma de Fruites i
Productes Hortícoles i Federació de Mercats Permanents de Mallorca) varen unir
esforços per a intentar invertir aquesta tendència. La informació addicional
sobre aquest projecte es troba al web www.mercapalma.es.
El
projecte "L'escola al mercat" va dirigit a infants de 3r a 6è
d'educació primària i té tres objectius:
- Millorar els hàbits alimentaris dels infants i impulsar la vida
activa, especialment fomentant el consum de fruites i verdures d'origen local i
de temporada com a pràctica de consum sostenible.
- Donar a conèixer la cadena comercial, i en concret, els mercats
municipals de cada barri, i potenciar-los.
- Dinamitzar els mercats municipals i augmentar la competitivitat
de la cadena comercial.
Aquest
curs 2012-13 han participat al projecte 924 infants de diversos centres
educatius de Palma.
L’activitat
educativa principal del projecte "L'escola al mercat" es realitza als
mercats municipals del barri al qual pertany el centre educatiu i està pensada
per a complementar les activitats sobre alimentació i que promocionen els
estils de vida saludables que s'imparteixen a l'escola. A més, enguany,
l’Institut Municipal d’Esports (IME) ha col·laborat amb el projecte
incorporant-hi activitats ludicoesportives, les qual tenen com a objectiu donar
a conèixer diferents esports als nins i nines i fomentar-los l’activitat física
que junt a una bona alimentació son les claus per combatre sobrepès i
l’obesitat en la població infantil i juvenil. El projecte té material didàctic
propi i es les escoles poden sol·licitar participar des del web www.palmaeduca.es.
El Ayuntamiento de Palma y la Fundación Agrupació
organizan en el Mercado de Santa Catalina la Gincana de la Dieta Mediterránea
• Participan los
alumnos del Liceo Francés, ganadores del premio al centro mejor valorado
durante este curso 2012-13, dentro del proyecto "L’escola al mercat"
Palma, 14 de mayo de 2013. - Mañana miércoles 15 de mayo
tendrá lugar en el exterior del Mercado de Santa Catalina la Gincana de la
Dieta mediterránea, organizada por Fundació Agrupació en colaboración con el
Ayuntamiento de Palma y el proyecto municipal "L’escola al mercat”.
Los alumnos del Liceo Francés de Palma disfrutarán de la
participación en esta Gincana, al haber sido ganadores del premio al centro
mejor valorado durante este curso 2012-13, dentro del proyecto "L’escola
al mercat”. Está prevista la participación en esta jornada de aproximadamente
unos 50 niños.
Esta gincana es un viaje por la dieta mediterránea, uno
de los modelos de dieta más saludables. Durante este juego, los participantes
van pasando de prueba en prueba (talleres de cocina, manualidades y juegos), al tiempo que aprenden
cuáles son los valores nutricionales necesarios para asegurar una buena
alimentación.
El objetivo de esta gincana es que los niños aprendan a
elaborar por ellos mismos recetas culinarias fáciles y saludables, con frutas y
hortalizas frescas y de temporada, fomentando su autonomía como personas, al tiempo que se
divierten. Además, habrá diferentes pruebas y juegos tradicionales con el
objetivo de fomentar la actividad física, dado que tanto la alimentación
saludable como el ejercicio físico son hábitos básicos para disfrutar de una
buena salud y que deben inculcar desde la infancia.
El proyecto "L’escola al mercat" se inició en
el año 2009 motivado por diferentes estudios que mostraban cómo en los últimos
años ha habido una disminución del consumo de frutas y verduras y un aumento
del de carne y comidas rápidas, coincidiendo con un aumento del sobrepeso y
obesidad en la población infantil y juvenil.
Para hacer frente a este problema, las instituciones
participantes en el proyecto (Gobierno de las Islas Baleares, Ayuntamiento de
Palma; Cámara de Comercio de Mallorca; Mercapalma, Asociación Patronal de
Mayoristas de Mercapalma de Frutas y Productos Hortícolas, Federación de Mercados
Permanentes de Mallorca) unieron esfuerzos para intentar invertir esta
tendencia. La información adicional sobre este proyecto se encuentra en la
página web www.mercapalma.es.
El proyecto "L'escola al mercat" va dirigido a
niños y niñas de 3 º a 6 º de Educación Primaria y tiene tres objetivos:
-Mejorar los hábitos alimentarios de los
niños e impulsar la vida activa, especialmente, fomentando el consumo de frutas
y verduras de origen local y de temporada como práctica de consumo sostenible.
-Dar a conocer la cadena comercial, y en
concreto, los mercados municipales de cada barrio, potenciando los mismos.
-Dinamizar los mercados municipales y
aumentar la competitividad de la cadena comercial.
En este curso han participado en el proyecto 924 niños de
diferentes centros educativos de Palma.
La actividad educativa principal del proyecto
"L’escola al mercat’" se realiza en los mercados municipales del
barrio al que pertenece el centro educativo y está pensada para complementar
las actividades sobre alimentación y que promocionan los estilos de vida
saludable, que se imparten en la escuela. Este año el Instituto Municipal de
Deportes (IME) ha colaborado con el proyecto mediante actividades
lúdico-deportivas. Además, este año, el Instituto Municipal de Deportes (IME)
ha colaborado con el proyecto incorporando actividades ludicodeportivas, las
cuales tienen como objetivo dar a conocer diferentes deportes a los niños y
niñas, fomentando la actividad física que junto a una buena alimentación son
las claves par combatir el sobrepeso y la obesidad en la población infantil y
juvenil. El proyecto tiene material didáctico propio y los centros educativos
que lo desean pueden solicitar participar a través de la página web www.palmaeduca.es
.